Vejle Fysioterapi og Træning

Gunhilds Plads 6 1th.

DK-7100 Vejle

Tel : 75 82 09 89

Mail: fysio@vejlefysioterapi.dk

Åbningstider Klinik

Man - Tors 8.00 - 18.00

Fredag       8.00 - 17.00

Åbningstider Træning

Man - Fre 5.00 - 22.00

Lør - Søn  6.00 - 18.00
 

Louise Højsgaard

Fysioterapeut, Bsc.

Praktiserende hos Vejle Fysioterapi og Træning siden 2017

Uddannelse
  • Fysioterapeut fra VIA University College, Campus Aarhus N 2016

  • Certificeret mobilitets instruktør (Fitness Institute)

  • Personlig Træner EREPs 3+4 ved Health Lab

Efteruddannelse
  • Mekanisk Diagnostik og Terapi (MDT) / McKenzie.

    • Kursus A: Lænderyggen.

    • Kursus B: Nakke og brystryg

  • Parkinson's - Danske Fysioterapeuter

  • Moderne Smertevidenskab ved Smertevidenskab.dk

  • Bio-Psyko-Social tilgang til folk med længerevarende lændesmerter. Ved Gail Sowden

  • Akupunktur - (Intra Muskulær Stimulering) for ryg nakke, arme og ben.

  • Kinesiotape KT 1

  • Knæundersøgelse ved Mogens Dam

Specialisering
  • Træning

  • Neurorehabilitering

  • Parkinson

  • RA (Rhaumatiod Artrit / Leddegigt)

Interesser og styrker

Jeg har hele mit liv været aktiv i sport, hvor især fodbold og badminton har spillet en stor rolle. Jeg har her igennem udviklet en kærlighed for fysisk aktivitet og læren om kroppen, hvilket har udmundet i min uddannelse som fysioterapeut og selvstændig personlig træner.

Jeg har stor respekt for faget, og tilstræber mig at give den bedst mulige behandling hver gang, hvorfor efteruddannelse også er vigtig for mig. Jeg ser vigtigheden i at undersøge både den fysiske såvel som den psykiske årsag, der kan lægge til grund for problematikken, og har her igennem også stor fokus på at motivere den enkelte til at opnå sit mål.

Fagligt interesserer jeg mig for brugen af styrketræning i vid udstrækning til at komme smerter, spændinger og andre problematikker til livs.

Jeg varetager ligeledes klinikkens hold for parkinson, reumatologiske sygdomme og artrose.

 

Jeg er generelt et meget aktivt menneske, der kan lide at være i gang. Jeg bruger meget tid på crossfit og løb som primære sportsgrene, og bruger dette som et dagligt pusterum.